امروز : پنجشنبه، ۱ آذر ۱۴۰۳
-
ورزش های شناختی
-
بازی های فکری و تمرکزی
-
بازی های الکترونیکی
-
فعالیت های ذهنی و حل مساله
اثرات برون سپاری تولیدات ورزشی برند پرگان بر ارزش برند و چابکی سازمانی از نظر مصرف کنندگان تولیدات ورزش
دوره 1، شماره 1، 1403، صفحات 36 - 51
1 دانشجوی دکتری علوم ارتباطات، واحد اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران
2 دانشیار مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد بروجرد، دانشگاه آزاد اسلامی، بروجرد، ایران
3 استادیار مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد بروجرد، دانشگاه آزاد اسلامی، بروجرد، ایران
4 دکتری مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد بروجرد، دانشگاه آزاد اسلامی، بروجرد، ایران
چکیده :
با توجه به این که امروزه به دلیل گرایش مردم و نیاز به مصرف کالا و تولیدات ورزشی، ورزش به عنوان یک صنعت پر درآمد، اهمیت زیادی دارد.هدف از تحقیق حاضر، اثرات برون¬سپاری تولیدات ورزشی برند پرگان بر ارزش برند و چابکی سازمانی از نظر مصرف کنندگان تولیدات ورزشی بود. نوع روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری شامل کلیه مصرف¬کنندگان برند پرگان در سال 1402-1401 بود که تعداد 23 هزار بدمینتون¬باز در کشور ایران می¬باشد. حجم نمونه مطابق جدول نمونه¬گیری کرجسی و مورگان برابر با 384 نفر از مصرف¬کنندگان برند پرگان در ایران بود. روش نمونه¬گیری استفاده از نمونه¬گیری تصادفی ساده بود. به دلیل اینکه نمونه آماری شامل جنسیت (زن و مرد) می¬باشد. ابزار جمع¬آوری داده¬ها عباراتند از: پرسشنامه برون¬سپاری رهنورد و خانوندکار (1387)، پرسشنامه ارزش ویژه نام تجاری آکر (۱۹۹۲) و پرسشنامه چابکی سازمانی بیکی¬ده¬آبادی (1389). برای تجزیه و تحلیل فرضیه¬های پژوهش از آزمون (تحلیل عاملی، ضریب همبستگی پیرسون و معادلات ساختاری) از نرم¬افزار آماری SPSS نسخه 26 استفاده شد. نتایج نشان داد برون¬سپاری تولیدات ورزشی برند پرگان بر ارزش برند از نظر مصرف¬کنندگان تولیدات ورزشی تاثیر مثبت و معنادار دارد. برون-سپاری تولیدات ورزشی برند پرگان بر چابکی سازمانی از نظر مصرف¬کنندگان تولیدات ورزشی تاثیر مثبت و معنادار دارد.
با توجه به این که امروزه به دلیل گرایش مردم و نیاز به مصرف کالا و تولیدات ورزشی، ورزش به عنوان یک صنعت پر درآمد، اهمیت زیادی دارد.هدف از تحقیق حاضر، اثرات برون¬سپاری تولیدات ورزشی برند پرگان بر ارزش برند و چابکی سازمانی از نظر مصرف کنندگان تولیدات ورزشی بود. نوع روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری شامل کلیه مصرف¬کنندگان برند پرگان در سال 1402-1401 بود که تعداد 23 هزار بدمینتون¬باز در کشور ایران می¬باشد. حجم نمونه مطابق جدول نمونه¬گیری کرجسی و مورگان برابر با 384 نفر از مصرف¬کنندگان برند پرگان در ایران بود. روش نمونه¬گیری استفاده از نمونه¬گیری تصادفی ساده بود. به دلیل اینکه نمونه آماری شامل جنسیت (زن و مرد) می¬باشد. ابزار جمع¬آوری داده¬ها عباراتند از: پرسشنامه برون¬سپاری رهنورد و خانوندکار (1387)، پرسشنامه ارزش ویژه نام تجاری آکر (۱۹۹۲) و پرسشنامه چابکی سازمانی بیکی¬ده¬آبادی (1389). برای تجزیه و تحلیل فرضیه¬های پژوهش از آزمون (تحلیل عاملی، ضریب همبستگی پیرسون و معادلات ساختاری) از نرم¬افزار آماری SPSS نسخه 26 استفاده شد. نتایج نشان داد برون¬سپاری تولیدات ورزشی برند پرگان بر ارزش برند از نظر مصرف¬کنندگان تولیدات ورزشی تاثیر مثبت و معنادار دارد. برون-سپاری تولیدات ورزشی برند پرگان بر چابکی سازمانی از نظر مصرف¬کنندگان تولیدات ورزشی تاثیر مثبت و معنادار دارد.
کلمات کلیدی :
برون سپاری، ارزش برند، چابکی سازمانی، برند پرگان
برون سپاری، ارزش برند، چابکی سازمانی، برند پرگان
-
49
-
3
-
1402/12/26
-
1403/03/07
-
1403/07/25